№ п/п

П. І. Б

Посада

Електронна адреса

Телефон

1.

Сагіна Наталія Станіславівна

Головний спеціаліст відділу дошкільної та середньої загальної освіти Департаменту освіти і науки Луганської облдержадміністрації

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

0997451877

2.

Нікітченко Олена Станіславівна

Методист з іноземних мов Луганського ОІППО

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

0990243705

0965125626

Місце проведення: спеціалізована середня школа № 17 І–ІІІ ступенів із поглибленим вивченням іноземних мов м. Сєвєродонецька Луганської області.

Термін проведення: 02–06 червня 2015 р.

Мова: англійська, французька.

Кількість учасників: 120 учнів шкіл міста.

Волонтери: 5 студентів-іноземців СНУ імені В. Даля (з Індії, Пакістану, Лівії).

Кількість задіяних учителів іноземних мов: 18 (2 вчителі французької мови, 10 учителів англійської мови ССШ № 17, 6 учителів англійської мови інших шкіл міста).

Учасниками міжшкільного літнього мовного табору «Сєвєродонецький табір лідерів – 2015» стали 120 учнів 5–7 класів шкіл міста, які вивчають англійську, французьку мови та заповнили анкету учасника. Цього року працювало 11 команд із англійською та 1 команда з французькою мовами навчання. Учні з однієї школи були зараховані в різні команди (за принципами проведення подібних заходів у США та Германії).

Головними завданнями міжшкільного літнього мовного табору «Сєвєродонецький табір лідерів» є:

  • зацікавлення дітей іноземними мовами;
  • спілкування англійською, французькою мовами з волонтерами-носіями мови та з компетентними педагогами-тренерами;
  • перевірка власних лідерські якостей;
  • придбання досвіду спілкування в незнайомому колективі іноземною мовою.

За розкладом роботи кожен день мав тренінгові заняття з базової теми, презентацію проектів іноземними мовами та рухливі ігри.

02.06.15 відбулось урочисте відкриття «Сєвєродонецького табору лідерів», розподіл учасників на команди та презентація візитних карток команд (кожна команда обрала собі назву, девіз та виготовила власний постер).

Базова тема: «Знайомство. Хобі та інтереси». Учасники тренінгу знайомились один з одним в ігровій формі, розповідали про власні захоплення, грали в «Human knot» та «Vocabulary game», визначали основні риси характеру позитивного та негативного лідера.

Цікавою для дітей була інтелектуально-спортивна естафета «DOKI English and French», під час якої учні мали виконати пісню, вірш іноземними мовами; відтворити одну з відомих пам’яток світу; віднайти правильний порядок кольорів веселки; розгадати загадки; зіграти в «їстівне-неїстівне» з учнями 10 класу ССШ № 17; із зав’язаними очима «змійкою» пройти всією командою крізь перешкоди, тримаючись один за одного; знайти відповідність між фотографією відомого свята та його назвою тощо.

03.03.15р. – базова тема «Що означає бути щасливим?». Під час тренінгу учасники обговорювали власні уяви про щастя, співали пісеньку «Don’t Worry, Be Happy» та виконували завдання з аудіювання до тексту пісні, грали в ігри «SONG WORD GRAB», «MIRRORS». Після ланчу відбулась традиційна зустріч команд в актовій залі.

«GUINNESSE BOOK OF RECORDS» Сєвєродонецького табору лідерів» – один з найулюбленіших заходів учасників табору. Учні виконують певні завдання та за номінаціями обираються «BEST HUNTER», «COOPERATIVE TEAM», «LONGEST HAIR», «BIGGEST FOOT», «SMALLEST FOOT», «QUICKEST MAN» та інше.

Рухливі ігри цього дня – «Класики», «Знайду власну пару взуття», «Спанч Боб».

04.06.15 – базова тема «Екологія». Під час тренінгу обговорювались екологічні проблеми України та міста. До учасників табору завітали волонтери – іноземні студенти СНУ. Вони розповіли про екологічні проблеми своїх країн. У командах проходила підготовка до презентації проектів «Сєвєродонецьк – місто мрії». Учні виготовляли постери та розповідали англійською або французькою мовами, як вони уявляють місцеві сквери, озера, парк, стелу «Сєвєродонецьк», магазин «Космос», кафе «Мозаїка», кінотеатр «Современник», драматичний театр та стадіон «Хімік».

Рухлива гра «Ecological Scavenger Hunt». Учні отримали маршрутний лист із завданням знайти певні предмети за списком. Протягом 15 хвилин команда виконувала завдання та брала участь у конкурсі малюнків на асфальті на екологічну тематику. Команди, які набрали найбільшу кількість балів, були нагороджені грамотами.

05.06.2015 р. проходив театральний фестиваль «STAND UP!». Протягом 3-х днів команди  готували міні-мюзикли, міні-спектаклі або інсценізації пісень англійською, французькою мовами. Презентації команд оцінювало поважне журі. Кожна команда отримала грамоту в номінаціях «Найкреативніша команда», «Найвеселіша команда», «Найартистична команда», «Найоригінальніша команда», «Найспівоча команда» або «Наймузичніша команда».

06.06.2015р. відбулась церемонія закриття «Сєвєродонецького табору лідерів» і фінальний концерт за участю учасників команд або запрошених гостей з інших шкіл міста. Кожен учасник команди отримав грамоту «Сєвєродонецького табору лідерів» у певній номінації «Лідер лідерів», «Лідер--артист», «Лідер-художник», «Лідер-спортсмен», «Лідер ігор», «Лідер трененгів», «Лідер проектів». Номінацію визначав педагог-тренер, який працював із командою та спостерігав за учасниками команди.

Учасники «Сєвєродонецького табору лідерів – 2015»  знайшли нових друзів, спілкувались з носіями англійської мови, розвивали власні творчі здібності та лідерські якості. Багато хто з учасників цього року планує повернутись наступного літа у ССШ № 17 до «Сєвєродонецького  табору лідерів – 2016».

Фотографії та відеоматеріали знаходяться тут: http://vk.com/club54367218.

 Питання вивчення іноземних мов – одне із основних питань освіти. Володіння громадянами англійською мовою та іншими іноземними мовами є важливим інструментом для зростання конкурентоспроможності нашої держави.  Це також запорука успішної персональної кар’єри. Міністерство освіти і науки України вважає пріоритетним напрямком якісне навчання дітей іноземним мовам у контексті європейської інтеграції України та наближення до європейських стандартів.

 Міністерство шукає різні підходи для забезпечення якісного навчання дітей мовам. Одним із таких нестандартних підходів є створення літніх таборів з іноземних мов. Літні мовні школи – це один із найважливіших проектів МОН загальнонаціонального значення. Мета проекту – підвищити рівень володіння англійською мовою серед учнів усіх шкіл країни, зацікавити дітей, започаткувати моду на вивчення іноземних мов в Україні, привернути увагу суспільства до цієї теми.

 Пропонується трансформувати оздоровчі табори, в яких учні перебувають після закінчення навчального року, на літні школи вивчення англійської мови. Вони покликані спонукати школярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального року. Проведення дво- або тритижневої літньої школи передбачається на базі загальноосвітніх навчальних закладів протягом червня.

 У таборах діти матимуть можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності (в ігрових та концертних програмах, театральних виставах тощо). Дитина зможе усвідомити свій рівень знань і зрозуміти, де і як їх можна застосовувати – спілкуватися із товаришами, розробляти проекти (театральні студії, спортивні змагання тощо). Формат літнього мовного табору має «спрацювати» завдяки тому, що:

 – у них будуть задіяні не вчителі, а волонтери – отже, не виникатиме асоціацій із навчальним процесом у школі, має бути цікаво спілкуватися із наставниками, котрі «вболівають за ідею»;

 – відсутність оцінки дозволятиме дітям вийти за рамки і «розкритися»;

 – там можна буде отримати досвід саме у спілкуванні;

 – колегіальна робота дітей із різним рівнем навченості сприятиме взаємному збагаченню;

 – завдяки таким заходам учень зможе позбутися комплексів і віднайти мотивацію до вивчення іноземної мови;

 – отже, школяреві легше зрозуміти, навіщо йому потрібна іноземна мова.

 Мовні літні табори в системі освіти – спроба неформального підходу до навчання. Жодних домашніх завдань і оцінювання знань, командна робота і спільні проекти, творча діяльність під супроводом педагогів та волонтерів. Головне у створенні такої школи – це бажання, кадровий потенціал викладачів, а також волонтерів.

 Літні мовні табори будуть працювати під час найдовших канікул, коли школярі потребують відпочинку. Саме тому вивчення іноземних мов у жодному разі не повинно перетворюватися на продовження навчального процесу. Основна мета мовних таборів — зацікавити учнів іноземними мовами та сприяти самостійній підготовці вдома.

 Принципи діяльності літнього мовного табору з іноземної мови – це початкові положення, які визначають вимоги до змісту, методів і організаційних форм організації роботи учнів. Вони відповідають цілям і завданням усієї організації роботи з іноземної мови в школі та ілюструють суть педагогічної діяльності вчителя – організатора позакласної роботи учнів. Основними принципами діяльності літнього мовного табору є:

  • принцип зв’язку навчання з життям;
  • принцип комунікативної активності учнів;
  • принцип зв’язку позакласної роботи з уроками іноземної мови.

 Завдання мовного табору — показати дітям інший, відмінний від шкільного стиль викладання, де акцент ставиться на практичній частині та знаннях, які можна застосувати пізніше і в інших областях. Це дуже відрізняється від звичного багатьом батькам теоретичного підходу до освіти. Саме через таку діяльність діти істотно розширюють свій кругозір і дізнаються багато нового.

 Під час перебування у літніх мовних таборах дитина зможе:

  • здобути необхідні мовні навички;
  • непомітно подолати мовний бар'єр;
  • удосконалити свою розмовну мову;
  • поєднати навчання із захопливим відпочинком;
  • найголовніше — отримати мотивацію для подальшого вдосконалення знання іноземної мови.

 Щодо структурування діяльності літніх мовних таборів, то учнів потрібно розподілити по групах, залежно від їхнього віку та рівня знання іноземної мови. З урахуванням цього навчання ведеться за різними адаптованими навчальними посібниками та різними напрямками. Така система дозволяє дитині відчувати себе комфортно в групі однолітків, які відповідають її рівню. Відповідні навчальні посібники надані партнерами і є у вільному доступі на веб-сайтах представництв та Міністерства освіти і науки.

 Зрозуміло, що за одну зміну діти не зможуть кардинально поліпшити свої академічні та творчі здібності, тому найголовніше завдання мовного табору - показати дітям інший, відмінний від шкільного стиль викладання, де акцент ставиться на практичну частину і знання, які можна застосувати пізніше і в інших областях. Це дуже відрізняється від звичного багатьом батькам теоретичного підходу до освіти. Саме через таку діяльність діти істотно розширюють свій кругозір і дізнаються багато нового.

 Фахівці Міністерства освіти і науки України та експерти міжнародних організацій пропонують систему роботи з проектами літніх мовних таборів, що передбачає відпрацювання всіх видів мовленнєвої діяльності в цікавій ігровій формі, розрахованій на різні рівні мовленнєвої компетенції – від А1 до В2.

 Міністерство спільно з міжнародними партнерами підготувало графік  проведення основних заходів: http://www.mon.gov.ua/activity/litni-movni-tabori/povidomlennya/grafik-provedennya-osnovnix-zaxodiv.html

 Міжнародні партнери МОН згодні надавати консультаційну допомогу та безкоштовні методичні матеріали педагогам та волонтерам, котрі долучаються до ініціативи. Інформація про це є на сайті Міністерства.

 Для того, щоб усі плюси перебування дитини в мовному таборі спрацювали, необхідно зробити правильний вибір місця проведення. Крім з’ясування особливостей школи, де розташований табір, програми навчання, запропонованої в ньому, необхідно звернути увагу на кілька важливих моментів, таких як:

  • особливості інфраструктури табору (майданчики для масових заходів, комп'ютери, доступ в Інтернет тощо);
  • режим дня, передбачений у таборі (наявність вільного особистого часу);
  • кількість дітей у загоні й кількість вожатих (традиційно для мовних таборів 1–2 вожатих на 12–15 дітей);
  • особливості організації охорони території та забезпечення безпеки відпочинку, протипожежного забезпечення;
  • кількість занять на день, компетентність викладацького складу, присутність у таборі носіїв мови, які мають допуск і дозвіл на спілкування та роботу з дітьми.

Щ одо змісту роботи з учнями, то фахівцями були обрані наступні тематичні напрямки: здоровий спосіб життя; талановита молодь країн, мова яких вивчається, та України; свята та традиції країн, мова яких вивчається, та України; театральна студія; студія мистецтв; екологія рідного краю.



Дочірні категорії